2011. augusztus 4., csütörtök

Speciális alakzat es egy hülye hiba

Írtam az előző bejegyzésemben, hogy lesz két érdekes trade, amit megosztok veletek a tegnapi napból. Éles pénzben tradelek, megfelelő kockázatkezeléssel és nagy odafigyeléssel. Másképp nem is megy. De a lényeg az első hiba, amit elkövettem:
A stratégia szerint beszáltam és jó irányba is ment az árfolyam meg volt a profit taking szint oda be is raktam a limit megbízást, de történt valami. Az árfolyam elérte a szintet hallottam a pityegést, hogy teljesül, de még mindig látom bent az ordert. Na most mi történt? Most zárta vagy nem zárta a pozíciót? Mit kellett volna tenni? egyszerű, megnézni a trade listát és mindent láttam volna. De a pánik nagy úr. Fogtam és kinyomtam az ordert. Kiderült, hogy csak 50 részvényig zárta a pozit, mert annyira volt "vevő". De mivel kinyomtam így be kell raknom a másik 50-t is. De persze mivel amerikában 100 részvény a legkisebb méret, így nem olyan egyszerű az. fogtam eladtam, de a kapkodásban persze 100 részvényt, így vissza kellett zárni megint 50-nel. Nagy nehezen sikerült, persze közben az árfolyam ide oda ugrált. A vége a következő lett: buktam további komissziós díjat, és a második utsó záró traden buktam még 2centet részvényenként. Így a tuti 30 cent helyett jóval kisebb összeggel mehettem csak haza. De a másik traden simán hoztam a teljes profitot, így ott ezzel nem volt gond.

A másik trade azért volt érdekes, mert egy tipikus helyzet állt elő a grafikon alapján: Egy nagy eladó volt a piacon, ami szinten lineárisan nyomta le az árfolyamot ráadásul, amikor ránéztem, akkor már 9,5% minuszban volt.
Ez utóbbi miért fontos? Azért mert van egy új szabály miszerint -10% részvényt nem lehet piaci megbízással shortolni, csak limit árassal. Ez érdekes dinamikát gerjeszthet, ezért idáig kerültem az ilyen papírokat, de most egyértelműek voltak a jelek. Még gyorsan beszáltam és jól is tettem tovább folytatodótt az esés, főleg -10% után. Ennyit arról, hogy az ilyen short elleni szabályok megállítják egy részvény esését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése