2010. szeptember 30., csütörtök

Daytrader havi összefoglaló

A 2. hónapom daytraderként egészen meglepő eredményt hozott. Nem számítottam ennyire nagy sikerre. Azt hittem, hogy tele leszek mínuszos napokkal és lesz néhány nagy nyerőm, de ez nem így alakult, hanem lett sok nyerőm, néhány nagy nyerőm és pár bukóm is.

Elvétve szegtem meg pár szabályt, de amikor megszegtem, azok általában bejöttek J

A 10 centes stoppokat mindig tartottam szinte kivétel nélkül. Sikerült növelnem a hit rate-t (találati arányt). A hónap célját teljesítenem.

Voltak meggondolatlan és vakmerő daytradek, de többnyire mindig ésszel és okkal mentem bele a daytradekbe. Volt, amikor alakzat alapján, hír alapján és megérzés alapján daytradeltem, de mindig segített az MACD és néhány mozgóátlag, valamint a Bollinger szalagok. Ezek mankóként funkcionáltak, hogy ne essek el, és ezután is használni fogom őket.

Eredmény: +$3,73 részvényenként (ami nálam tényleg $3.73)

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Mindenkinek köszönöm, aki támogatott, és azoknak is, akik inkább lebeszéltek volna róla, mert miattuk lettem sokkal elszántabb és célratörőbb.

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Sok embert láttam már megküzdeni a piaccal, és Te vagy az egyik legjobb kezdő, akivel valaha dolgom volt! Nézzük sorban, mit csináltál jól: Először is, a stopokat végig tartottad (c10.) Ez a legnehezebb része a kereskedés megtanulásának, és úgy tűnik, hogy ezt az akadályt könnyedén vetted. Másodszor is, "többnyire ésszel és okkal mentél bele tradekbe" - volt stratégiája, amit tudatosan hajtottál végre. Harmadszor, tíz kereskedési nap alatt 41 trade, ez meglehetősen kevés, tehát válogatós vagy, ahogy kell! Ezek után nem is csoda, hogy a felsorolt 10 napból csupán kettőn szenvedett el veszteséget, és azok sem igazán jelentősek a nyerő napokhoz képest. Ha mindezt a szokásos 100 részvénnyel csináltad volna a gyakorláshoz használt 1 helyett, most 373 dollárral lenne gazdagabb. Ez nagyon szép eredmény második hónapnak.

    Mi az, amin még lehet javítani? Az "elvétve szegtem meg pár szabályt" helyett szívesebben látnám azt, hogy "sose szegtem meg egy szabályt sem." :) Valamint nem jó olyat látni, hogy "voltak meggondolatlan és vakmerő tradek."

    Természetesen a következő lépés a tét növelése, valóban 100 részvénnyel elkezdeni a kereskedést. Nagyon fontos dolog ilyenkor, hogy a kockázat növelése az önfegyelmet jobban próbára teszi, tehát még szigorúbbnak kell lennie önmagadda szemben.

    De az eddig eredmények biztatóak, úgyhogy bátran merem tanácsolni, hogy vágj bele! Szurkolok! :)

    Szoldán Péter

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen ezeket a bíztató szavakat. Különösen jó ezt hallani egy profi daytradertől. Láttam a blogodat és élvezettel olvastam az írásaidat. Különösképpen „Az elvetett mag” című bejegyzésed fogott meg. Kicsit én is győztesnek érzem magam tőle. :-)

    Tervezem, hogy még folytatom a demozást még egy hónapon át, de majd csak novemberben, mert már tudom, hogy van helyem ezen a téren, mégis szeretnék még jobban utána járni, hogy kik azok a daytraderek, milyen statisztikával rendelkezik egy daytrader és hogy hogyan alakult ki ez a kereskedési stílus.

    Ha a november is hasonlóan sikeres lesz, mint a szeptemberi, akkor vágok neki rendes összeggel, de 2 hónapnyi tapasztalattal még nem akarom elbízni magam. Hiszen voltak hibáim és volt olyan, hogy szegtem meg szabályt. Ezeket a szabályokat szeretném betartani, hogy még fegyelmezettebb legyek, mint most.

    VálaszTörlés