2010. szeptember 20., hétfő

Félresikerült daytrade

Szünetel a nyerő szériám. A mai daytradek közül egyik sem sikerült. Ami csalódással tölt el.

Találtam egy jó részvényt. Ez az International Paper Co. (IP) volt. A piac ekkor még csak enyhe pluszban volt és alig mozdult. A részvény pedig már 10%-os mínuszon forgott. Kapva kaptam a lehetőségen, hát shortoltam. Rossz ötlet volt…


(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Tradek: 5 trade, 0 siker.


Alapjában véve jó részvény volt. Volt benne erő, egészen addig, amíg a piac megindult felfelé. Gondoltam magamban: akkor shortolom be, amikor felpattan. Ez most nem jött be. A részvény ment a piaccal és nem érdekelte, hogy előtte esett kb. 2 dollárt.

Eredmény: - 54 cent részvényenként (ami nálam tényleg 54 cent)

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Tanulság: Ha a piac erősen felfelé megy,ne olyan részvénnyel kezdjek, ami mínuszos. Ússzak az árral és keresnem kell magamnak egy erősen pluszos részvényt és nem szabad ragaszkodnom egy részvényhez, hiszen számtalan létezik ezen kívül.

Egy dologra büszke vagyok. Mégpedig arra, hogy nem szegtem meg egy szabályt sem. Tartottam a maximum 10 centes mínuszt tradenként (2-szer megcsúsztam és tovább ment, de nem sokkal). Mindent összevetve egy kicsit szomorú vagyok, mert ez a mai ez teljesen mínuszos lett. Nem volt nyerő daytrade. Azért remélem a többi napom jobban sikerül majd. A tanulságokat leszűrtem. Sajnos az ilyen napok benne vannak még a profi daytraderek életében is. Ezt is meg kellett tapasztalnom.

3 megjegyzés:

  1. Nem baj, a lényeg, hogy tartottad a stop szintet. Sokszor persze bejön, hogy a nagy minuszos továbbesik, mégha a piac emelkedik is, de valóban, ilyenkor inkább pluszos papírt keress. A indexek iránya komolyan befolyásolja a papírokat is, ha egyértelmű az indexek iránya, akkor arra menj. Illetve ha egymás után többször kistoppolódsz egy részvényből, akkor azt aznapra felejtsd el.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Megint sikerült az általános trenddel szemben kereskedned.
    IP nyitáskor esett 9%-ot. Várható volt, hogy ebből valamennyit vissza fog korrigálni.
    Egyébként szerintem az egyik legnagyobb hibád, hogy hírek alapján kereskedsz amit nem is tudsz (szerintem) helyesen értékelni. Másik dolog, hogy mire hozzád eljutnak a hírek addigra az már régen be van árazva a papírba. Ezzel a ténnyel együtt kell élni. Technikai kereskedők nem használják a híreket mert mindet amit tudni akarnak tartalmazza a grafikon.
    Egyébként az IP nekem is fent volt a watch listemen de long irányba ha átmegy az eső trenden vonalán. Ez nem most fog összejönni neki sajna.
    Legutóbb ajánlottam pár videót a youtube -on. Én a szerint próbálok kereskedni. Azaz követem a trendet és trend irányba próbálok belépőket keresni.
    Írtam, hogy szerintem ez a 10 cent vesztő 30 cent nyerő ez nem jó megközelítés. Az jó, hogy olyat keresel ahol 1:3 az RR aránya csak ezt nem így kell megállapítani ahogy Te és a mögötted lévő cég teszi.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm az értékeléseket. Rendes tőletek, hogy törődtök velem :-)
    A tegnapi sajnos nem jött össze.

    CandidateTrader: Ha tudod, és megfelel neked, akkor elküldhetnéd nekem a tradejeidet és a magyarázatot nekem, hogy te miért és mikor lépsz be egy tradebe, mert ebből szeretnék tanulni. Ha beleegyezel, akkor a blogon is közzétenném, hogy más is tudjon belőle tanulni.

    Red Fox: Igen sokszor tényleg a híreket kereskedtem le, de voltak olyanok, amikor nem.
    A papírt a piac mentette meg, azt szúrtam el, hogy ezt későn vettem észre, illetve lassan kapcsoltam és ragaszkodtam ehhez a részvényhez. Mellesleg eddig összejött a trend irányába való kereskedés, ez is annak indult. Mindenkinek más a stratégiája, én így tanultam. Ha nem válik be, akkor másikat fogok keresni, de eddig 9-szer tradeltem és ebből 1 hozott negatív eredményt, és 8 nyereséges volt (persze volt 1-2, amikor ez nagyon kevés lett).

    VálaszTörlés