2010. szeptember 3., péntek

Majdnem sikeres Daytrade

Nem sokon múlt, hogy ez is sikeres legyen.4 cent és meg lett volna a céláram.

Shortoltam az EMC Corporation (EMC) részvényeit. Úgy éreztem, hogy a $20-os szint erős ellenállás, ezért beszálltam $19.84-n.

Célár: $19.54. 4 centen múlott, hogy teljesüljön. Tanulság jobban meg kell választani a beszállási pozíciót. Ha $19.90-en shortolom, akkor $19.60-nál ki tudtam volna szállni.

Stop-loss: 1. beállításnál $19.94. Eztlejjebb vittem $19.81-re, miután visszajött a részvény $19.58-ról.

Kiszállás: $19.78. Én főként az MACD indikátorra támaszkodok. Az 5 perces charton vételi szignált adott, így ki kellett szállnom, függetlenül attól, hogy később igazam lett-e vagy sem. (Mellesleg jó döntés volt, mert kistoppolódtam volna)

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Eredmény: 6 centet kerestem.

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Rossz érzés, ha nem sikerül a daytrade, pláne úgy, hogy majdnem megvolt a célár. Bizonyára sokakban felmerül a kérdés, miért nem szálltam ki, amikor már majdnem elérte a célárat. Ha így gondolkodnék, akkor mindig megelégednék a kevesebbel. Miért érjem be a kevesebbel, ha a több az jobb?

Nem csüggedek, a következő remélhetőleg jobb lesz.

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem tudom, hogy mekkora összeggel játszol az USA tőzsdéin, de ott csak 25 000 $ felett lehet daytradelni. Ha nincs meg ez az összeg akkor csak hetente háromszor lehet olyan, hogy napon belül nyitsz és zársz is. Ezt gondolom tudod.
    Azt sem tudom, hogy mekkora ismereteid vannak technikai elemzés terén. De azt biztosan hallottad már, hogy a trend a barátunk és nem kereskedünk ellene.
    Te itt pontosan ellene tradeltél és éppen hogy nyerő lett a traded. Ezt én szerencsejátéknak hívom és ez vezet a leggyorsabban a kudarcokhoz és a számlád lenullázásához. Persze a te dolgod ez csak egy jó tanács.
    EMC oldalazó mozgásban van gyakorlatilag év eleje óta és nagyon szépen lehet vele kereskedni. Jelenleg a 18 $ -os erős támaszról fordult nem először idén. Most három nap alatt egy kisebb ellenálláshoz ért ami megfogta.
    Én ha már minden áron napon belül kereskednék akkor a napon belüli eső trend után nyitottam volna long irányba 19.70$ -nál. Így a kezdeti kockázatom kb. 15 cent szemben a 28 cent lehetséges nyerővel ami a napi high lett volna.
    ez majdnem 1:2 -es RR arány. Ezzel szemben szerintem Te sokkal többet kockáztattál már azzal is, hogy trenddel szembe nyitottál.
    Én inkább trend irányba kerestem volna a belépőt.
    Másik problémám a stop kezelésed. Milyen stop helyet láttál 19.94$-on? Én minimum a napi high fölé raktam volna a stopot. Második stopod is rossz helyen volt szerintem, mert ott nem volt semmilyen stop szint.
    Nálam úgy nézett volna ki a stop, hogy nyitáskor 20$-ra, utána 19.85$, utána 19.80$-ra, 19.70$-re és szerintem itt vett volna ki a stop.
    Érdekelne még az, hogy mi alapján állapítottad meg a célárat, mert erre nem sikerült rájönnöm.
    Bocsi ha esetleg túl nyers lenne a hozzászólásom, de a minimális tapasztalatom miatt így sikerült megírnom :)

    VálaszTörlés
  2. Már korábban írtam erről egy bejegyzést. Éles demo néven. Ez egy olyan gyakorló számla, ami lekorlátoz és csak 1 db részvénnyel kereskedhetek. Ez persze együtt jár 5 cent beszálló és 5 cent kiszálló büntető komisszióval. Így ez a trade tulajdonképpen -6 centes lett. Való igaz, én sem szívesen szálltam bele olyan részvénybe, amelyik kisebb emelkedő pályán mozog, de úgy éreztem, hogy egy kicsit lecsippenthetek és ez majdnem összejött. Pontosan az ilyen tanácsok miatt is írom ezt a blogot. Szeretem, ha valaki segít és a saját élményeiről, ötleteiről beszámol.
    Nekem a 15 centes kockázat az túl sok. Nem csak indikátorokat használok, alakzatokat is nézek. Észrevettem egy dupla csúcsot. Tudom, hogy nem ez a dupla csúcsok mintapéldánya, mégis elég ösztönző erőt adott, hogy kipróbáljam magam. Hiszen ez a számla a gyakorlásról szól. Stopom 10 cent mindig. Az én stratégiám, hogy 10 centes a stop és minimum 30 centes nyereségnek kell lennie. Így a beszállómat kell jó helyen megtalálni, ami itt lehetett volna jobb helyen. Érdekes módon pont $19.98-en akartam volna beszállni (napi high) pontosan azért, mert az 2 centtel van $20 alatt és így nem kockáztatok túl sokat. Erről sajnos lemaradtam. A céláramat szívem szerint $19.60-ra tettem volna, de így nem lett volna meg a minimum 30 centes profit. Szeretem tartani magam a szabályomhoz és ebből nem fogok engedni. Így $19.54 lett a céláram, ami sajnos nem teljesült.
    Külön örülök annak, hogy ennyi időt szántál arra, hogy ilyen részletesen adj tanácsot és ezt nagyon köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem alapvetően rossz oldalról állsz neki egy egy kereskedésnek. Azt, hogy 10 cent a stopod nem lehet mérvadó, mert az olyan mintha nem is lenne.
    EMC 19$ körüli részvény itt ha 10 centre rakod a stopodat az 0,5 %-ra van nagyjából, de ha ragaszkodsz a 10 centes stopodhoz akkor mit csinálsz egy 1$ -os részvénynél? Ahol a 10 cent az 10%!!!
    Ezért nem lehet ezt így meghatározni.

    De jó lenne ha tudnék képet feltölteni Neked vagy ha tudnánk skypen beszélni, mert így rossz dolgok fognak beidegződni és rossz alapokra fogsz építkezni ami nem vezet sehová csak a csőd felé.

    VálaszTörlés
  4. Nekem van pár alapstratégiám, amikhez ragaszkodok:
    Csak, és kizárólag $15-$30 közti részvénnyel kereskedek.
    Legyen minimum 1 milliós a részvény forgalma (persze darabszámra), hogy meg legyen benne az erő, hogy meglépje, amit meg kell.
    Legyen +/- 1 dollár eltérése a High - Low nak. Ez ennél a részvénynél nem teljesült, így mertem bevállalni a shortot.
    Legyen a kockázat-hozam arányom 1:3-as. A lényeg, hogy konzisztens maradjak. A találati arányomon kell javítanom, azaz minél több nyerő trademnek kell lennie. Ha sikerül elérnem, hogy 50%-os legyen, akkor ez hosszú távon bejön, mert a veszteségeim 10 centek, viszont a nyerőim 30 cent és pár dollár közt lesznek. Ha tartom magam ezekhez a szabályokhoz, hiszem, hogy sikerül daytraderré válnom.
    Facebookon fenn vagyok, ott is tudunk beszélni.

    VálaszTörlés