2010. szeptember 10., péntek

Szabályszegő daytrade

Mi történik, ha valaki megszegi a szabályokat? Megbüntetik, ugye?

Mi van abban a helyzetben, ha egy daytrader szegi meg a saját szabályait? Pénzt veszít. Nem is keveset, így résen kell lenni mindig.

A nap úgy indult, hogy ma elég iránytalan lesz. Azt gondoltam, hogy enyhén negatív, de a piac inkább felfelé ment. Tehát, még a megérzésem se jött be. Közben elolvastam egy hírt a PG&E corp.-ről (PCG). Miszerint felrobban egy gázvezeték valahol San Franciscoban. Úgy gondoltam, hogy megnézem magamnak a papírt. Szépen esett, de azért nem olyan hatalmasat (2 dollárt), majd visszament 1 dollárt.

A baj nem az irányával volt. Az még szimpatikus is volt, mert van egy ilyen szabály, hogy akkor kell beshortolni a papírt, ha visszapattant. Ezt a szabályt nem szegtem meg, de a gond a papír árával volt. $47-on kereskedtek vele. Az én törvényeim közé beletartozik, hogy $15-$30 közötti részvényeket keressek, mert e fölött és alatt másképpen kereskednek vele. Valamint sokba kerül, ha $30 fölött van.

Minden esetre megpróbáltam a shortot. Mostanában szeretek shortolni, talán mert egyszerűbb gyenge részvényt találni vagy gyorsabban mozog a negatív irányba, mint a pozitívba.

Tudtam, hogy merre fog menni és hogy honnan, mégis 3-szor stoppolódtam ki. Mégsem adtam fel. A hír úgy szólt, hogy 1 halottja van és 22 sebesültje a robbanásnak. Gondoltam $47 fölé nem nagyon akar menni, nem is ment. Nekem lett igazam…

Újabb hír jött ki, ami már 6 halottról, több sebesültről és megrongálódott házakról szólt. A papír árfolyama elindult lefelé.

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Daytradek:

A stoppolódások szinte ugyanott voltak, így azokról nem akarok beszámolni.


  1. Daytrade: $46.96-tól $46.54-ig.

Stop-loss: $47.06 Ez azért volt jó nekem, mert $47 felett volt, ami ellenállásként szolgált.

Célár: $46.2

Valamiért nem akart lemenni addig. Gyengült az erő benne és megijedtem, hogy visszapattan. $46.7 ig, ezért kiszálltam $46.54-nél.

Kiszálló: $46.54


  1. Daytrade: $46.5-től $45.91-ig.

Stop-loss: $46.6. Zászló alakzatot formált, gondoltam, ha visszapattan 10 cent a maximális veszteségem. - Miért ne próbáljam meg? – gondoltam magamban.

Célár : $46.00

Úgy éreztem, hogy van még erő benne lefelé, így vártam egy kicsit és kiszálltam $45.91-en.

Kiszálló: $45.91


  1. Daytrade: $45.82-től $45.25-ig.

Stop-loss: $45.92. Nem bírt $46 fölé menni. Gondoltam megpróbálom. Hiszen 3 a magyar igazság.

Célár: $45.5

Kicsit bénának érzem magam emiatt. Teljesült a céláram. Úgy éreztem, hogy na itt ez egy jó pont eladni, kicsit visszapattant $45.2-ről. Gyorsan megnyomtam a gombokat. Már meg is szabadultam a pozíciótól. A pillanat töredéke alatt. 1 másodperc múlva már bántam is a döntésemet. Visszaszállni nem akartam, mert túl sokat kockáztattam volna. Azért bennem van, az a rossz érzés, hogy még volt benne rengeteg, hiszen ezután még jobban berántották (pár perccel később még 1 dollárral lejjebb volt) és jobb helyen szállok ki. Sokkal elégedettebben.

Kiszálló: $45.25

Azért csináltam több tradet, mert a papírt a hírek mozgatják, és bármikor jöhet egy újabb hír, ami máris negatív P&L-t (Profit & Loss, azaz nyereség & veszteség) okoz nekem. Csökkentettem a kockázatot, ezáltal.

Eredmény: +$1.25 részvényenként (ami nálam tényleg $1.25)

(A nagyobb képmérethez kattintson a képre!)

Mindent összevetve izgalmas részvény volt. Nagyszerű befejezése a hétnek. Nem bántam meg, hogy drága részvénnyel kezdtem. Szabályt szegtem, ezúttal megúsztam. Mindenestre tanulságos volt ez a részvény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése